0805 Hromadná návštěva dvou muzeí a samostatný úprk přes kopce

Mnohokrát vám děkujeme za vaše zprávy, které nás tu moc těší. Po dnešním nabitém dni se s vámi musíme opět podělit o nové zážitky.
Den začal vcelku klidně a zážitky měly rostoucí tendenci.
Na snídani jsme šli s naším vietnamským kamarádem. Nevím, zda jsem zmiňoval jeho nehty na ruce. Na palci a na malíčku má nehet dlouhý minimálně tři cm. S Markem jsme to diplomaticky neřešili, mysleli jsme, že to má třeba nějaký náboženský podtext. Jedna Rakušanka se však kurážně zeptala a prý je to jen jeho koníček. No to fakt nedáváme. Jeho kámoš zas dneska celý den nosil dámský klobouček. Holt jiný kraj, jiný mrav.
Na snídani chodíme do bistra kousek od hotelu. Většinou máme burger rádoby evropského typu, vlastně jsou tu moc dobře ochucené, se spoustou zeleniny. Mezi naše oblíbené patří kuřecí. Já už dnes druhý den hledal rybí, který Markovi chutnal, ale pořád se ne a ne trefit... Pán,co to tu vede je na nás moc milý. Je to řádný vtipálek, umí pár slovíček anglicky, vždy je řekne a pak hraje pantomimou to slovo, které řekl a přestane až tak po dvou třech zopakování. Je to sranda.
Dnes se vyráželo k Muzeu přírodních věd. Cestu jsme si našli, ale přesto bychom se bez čínského kámoše zdrželi, muselo se trochu přecházet. My bychom hledali, on se zeptal.
Muzeum nebylo tak oslovující. Máme s Markem oba raději styl muzeí buď zaplněných pravými exponáty nebo zcela interaktivních. Tohle bylo blíže interaktivním, ale spíše zde bylo hodně textů, vytištěných fotografíí. Nejvíce se nám líbila sekce o lidech žijících na Taiwanu. Viděli jsme i mnoho podivných věcí, třeba hýbající se dinosaury. Některé sochy byly povedené, jiné spíše takové zvláštní... Prohlídku nám obohacovaly stovky pištících dětí. Bylo nám vysvětleno, že každou středu mají všichni, kteří přijdou před desátou, vstup zdarma, čehož často využívají školky.
Muzeum bylo obrovské a v několika obřích budovách. Za dvě hoďky jsme stihli lehce přes polovinu. Poté následoval sraz. Dostali jsme oběd z mekáče, který měli organizátorky připravený. Dále nás odvezl soukromý bus do druhého muzea. Oběd jsme jedli v buse, na což hlavně místní nejsou moc zvyklí (v buse MHD se tu nesmí ani pít).
Byli jsme odvezeni k Národnímu zemětřesnému muzeu. Tam jsem viděl jedny z nejpropracovanějších pisoárů. Když senzor zaznamenal člověka připraveného k akci, spustil přeplňování bazénku nebo spíše akvárka ve výši očí. Napouštění probíhalo pod hladinou a tedy i přepad byl zcela rovnoměrný. Stěna na čůrání pak byla skrápěna laminárním tokem. Dost cool. Až budu někoho učit stékání kapaliny ve filmu po stěně skrápěné kolony, dostane za rozehřívací úkol propočítat tenhle pisoár
Samotné muzeum zemětřesení bylo postaveno mezi troskami areálu střední školy totálně zničené zemětřesením jedné noci v září roku 1999. Vše vypadalo velmi autenticky a děsivě, nicméně i velmi edukativně. Bylo to moc zajímavé. Místem také prochází zlom, kde země poklesla o cca 2 m. Jde vidět hezky na fotce s běžeckou dráhou. V těch místech měli i hezké stromy s liánami. Marek experimentálně ověřil, že se Tarzan vážně mohl pohybovat shoupnutím se po liánách.
Poté jsme se chtěli odpojit od skupiny, která už byla odvážena jen na hotel, abychom mohli vyrazit do hor na jejichž úpatí jsme stáli. Oznámili jsme to naší průvodkyni, kterou to velmi překvapilo, asi si myslela, že jsme toho měli v programu málo. Taky nám nevěřila, že se zvládneme vrátit na hotel sami bez znalosti čínštiny, a tak začala přesvědčovat jednoho Taiwance v žabkách ať jde s námi. No to by nám tak ještě scházelo. Nakonec jsme jí jen slíbili, že jí písnem mail až dorazíme. Taiwanský klučík si asi oddechl víc než mi, že nemusí s námi.
Vyrazili jsme. Okolo hřbitova (popel se dává do uren, které se ukládají do hrobů) a za chvíli už ze silnice do hor. Kopce tu jsou velmi strmé, ale cesty betonované a široké. Pokračovali jsme do vnitrozemí. Každou hodinku jsme potkali čínské turisty. Nihao! Byli jsme bambusovou rákoskou ve stylu Igora Hnízda připraveni vysvětlit psům, že jen procházíme. Naštěstí nic takového nebylo nutné.
Bambusové háje vysoké desítky metrů jsou opravdu zvláštní. I ve slabém vánku se začnou kymácet a tancovat, jednotlivé kmeny široké přes deset centimetrů se třou o sebe a vše dohromady vydává zajímavé zvuky. Dále jsme viděli spousty hezkých a ohromných motýlů. Létají pomalu a vznešeně. Krmí se z květů, které barevně dekorují všudypřítomnou tropickou zeleň.
Mezi první ochutnávací zajímavosti přišel jako první na řadu ještě nezralý banán. Nechutnal, naprosto nejedlé. Chutnalo to jako když se kousne do šlupky. Na vaření by díky očividně velkému obsahu škrobu (lepil se) určitě šel.
Další přišel na řadu lichi podobný longan. Velmi chutné ovoce. Je ho tu všude strašně moc. Největší šok ale přišel až když jsme vylezli zcela na kopec. Pole plná ananasů. To byl zážitek vidět něco takového. Samozřejmě jsme po česku jeden malý exemplář fikli a zbaštili. Kdyby bylo od koho koupit, koupíme. Měkost a sladkost místních ananasů je parádní.
Dále už jsme pak jen scházeli zpět. Přes pole s betelovými palmami, banány a nějaký ten chrám. Celkem pod 10 km. V tom horku i takhle malý výlet dal zabrat. Byli jsme zcela propocení. Poté jsme se vrátili na hotel přímým busem, o kterém jsme tušili, že tam bude jezdit. Logika nezklamala.
Na pokoji jsme se dozvěděli, že průvodkyně Carol zaúkolovala i spolubydliče ať jí dají vědět, že jsme se vrátili, proto jsme jí hned psali. Nejsou tu moc zvyklí na to, že lidé mají rádi pěší turistiku. Možná i proto je příroda už kousek za městem moc hezká.
Véča byla taky fajn. Zase polívko-hlavní jídlo vařící se před námi v misce. Díky slovníku jsme si objednali oba s Markem úspěšně dle svých preferencí. To jsme si pošmákli.
Zítra večer jdeme s profesorkou Suen a její rodinou na večeři. Vypadá to, že pozlacené korunovační klenoty s českými granáty přeci jen udělaly radost. Další informace očekávejte až v dalších dnech. Myslím, že kvůli tajfunu bude volna celý víkend... J

Sony D5503 Sony C6903

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka